beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Monday, January 11, 2010

Keperitan

Di kl aku hampir rebah kerana demam dan kelihatan yang amat sgt. Dapat berehat, walaupun agk tidak mencukupi, tp masih terasa berat di dalam kepala sehingga membawa ke hari balik ke penang. Masa di sungkai dapat panggilan telefon daripada seorg pakcik yang nak hantar ank dia ke Pusat Tuisyen aku. Bersemangat, smpi je penang, walaupun sakit kepala yang amat sgt, terus keluar jumpa pakcik tu... Punya la lama berbincang dgn pakcik tu... kepala aku dah makin penin, dia pulak dok hisap rokok, x rasa apa sgt la dan x syak benda yg x elok pun... tp masa sebelum balik, dia minta pinjam aku punya telefon, dia minta duit rm300, aku bg mcm tu je kat dia, pastu dia minta aku masuk satu kedai ni, aku turutkan je, bila aku keluar dri kedai, dia, hp aku dgn duit aku sume takdak. MasyAllah.... terkejut aku... nasib x rebah. Dpt tenangkan diri, then aku terus balik umh. Smpi umh cerita dkt sume, mlm tu jg g jupe satu ust ni utk buat obat sikit.... 2 ari kepala aku pusing dan mcm bengong dan sakit sgt2. G klinik smpi 2 kali... doc pun pelik. tp skrang baru ok, baru boleh masuk ofis... huhu... sgt letih dan sedih. Tapi thanks to my family n sepupu aku sarah sbb byk tlg aku selama kejadian ni. Mak ayh aku sgt2 aku syg xtau la nak bls mcm mana, tgk diaorg jg aku, mengalir air mata aku. Dan jg kawan2 yg byk support aku bila dah tau kejadian ni. Thanks everyone.

Kini aku redha, cuma aku harap pakcik tu, jgn la buat lagi.... sakit hati org yg kita buat terasa smpi mati... cuma aku doakan agr pakcik ni sedar dri kesalahan dia dan bertaubat, gunakan kelebihan yg dia ada utk kebaikan manusia sejagat, bukan membawa keburukan pd org lain.

Pada kawan2 aku, tlg la korg bg no hp korg pd aku... aku xtau nak cri dkt mana dah ni....

4 comments:

Dx said...

salam
keperitan adalah cubaan dari Allah untuk hambanya yang soleh

Intan Qistina said...

ape la pkcik ni, konon niat murni nak anta anak p tusyen, tp rupenye jauh menyimpang. sabaq na.. apis.

de FiZLe said...

Dx : betul, kdg2 kita hanya melihat dri satu sisi, tp bila diluaskan pandangan i'Allah akn nmpk lebih banyak sisi yang lebih baik utk kita.

Intan : tu la, apa boleh buat, dah nama pun nak buat bisnes, mmg ada risiko, bila jd mcm ni, kena redha je la.

♥ LeeN ♥ said...

then. nak no fon akak semula la ye... thehehehe.. takpe2. tggu k. dah selamat bersalin nnt akak sms la onggeh