beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Tuesday, September 27, 2011

JoDOh!!! PeRTeMUan!!!



Kadang-kadang kita gelisah bila dilanda musibah. Tambahan pula bila kasih yang terbina putus belum matang usia. Membuatkan kita resah tanpa arah. Hidup terasa sunyi. Hati terasa sepi.






Tapi bila ditakdirkan bertemu seseorang. Yang membuatkan masa terasa pantas berlalu bila bersamanya. Hidup terasa gembira. Jiwa sentiasa ceria. Malah tumpuan mula terfokus kepadanya. Setiap tindakan ada dirinya di hati.



Bila dah macam tu. Janganlah dibiarkan ianya berlalu. Juga jangan diusaha tanpa arah tuju. Seeloknya, kembali kepada peringatan Allah. Doa dan tawakal satu iringan yang bak deruan angin dan desiran ombak yang tak akan mampu dipisahkan.


Bila pengharapan telah dibuat. Beranikanlah diri untuk membuat pengakuan rasa dijiwa. Sudikah atau tidak, yang paling utama percepatkan agar tidak disudahi dengan fitnah. Mohon restu ibu dan ayah agar diberkati dan dihormati.



Bila dah tertera jawapan, tiada lagi perlu terang dan bersuluh,

GEMBIRA yang membawa BAHAGIA pasti untuk SELAMANYA...



5 comments:

Unknown said...

wahhh takle blah entry. neves akak membacanya. hahaha! btw, jodoh dah mai nnt, jgn lope jemput akak no. nk dgr hang nyanyi lagu pelangi petang. :P

Fath_n!e$@ said...

sy tau..yeay!!! yg pasti bukan fida..kan?kan?

Penerang Cahaya Jalan said...

kak lin, amboi yg p neves tu kenapa nyer... ha boleh juga... biaq dia trauma terus... kui2...

fath, betoi2... saya sgtlah tersetuju...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Ya Allah..kau brkati lah idupkn.. Temukan lah aku jdoh yg baik2.. Dkt kn la aku pada nya.. Jika itu trsurat jodoh trbaik utk ku..
Amin...