beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Thursday, June 25, 2009

Kenduri Arwah + Nasi Tomato

Semalam kami satu family ramai2 wat la kenduri Arwah untuk nenek aku. Mak aku dan makcik aku merupakan cef de mesen untuk memasak. kami yg lain jd tukang bungkus. bapa aku lak dengan pakcik aku tukang antar ke masjid utk bg makan pd org yg buat tahlil dan baca yassin. seronok pula sesekali wat keje mcm ni. selalu wat kenduri dok bg org mai umah penat sgt. cara ni selamat juga la aku... hehe... pas balik keje semalam aku tengok diaorg dah start wat keje. kna la juga tolong2 apa yg patut... di bawah ni antara gmbr2 masakan dan proses sebelum di hantar ke masjid.

nasi tomato beb...pas bungkus tinggal sikit je utk kami rasa...

lauk ayam yang menyengat beb....

kerabu ni sepupu aku ngan makcik aku wat... tak sempat nak rasa... bungkus cukup2...


ni cara nak mengbungkus... wakaka...sakit tgn beb bila ikt pakai getah ni rupanya.



bungkusan nasi yang perlu dicukupkan utk 200org makan.

lastly before di hantar ke masjid....
* so kepada sesapa yang nak merasa mkn mcm ni, buleh la dtg umah aku... haha... klu ada yang nak membuat tempahan pun buleh juga... tgk mak aku dan makcik aku la, larat lagi ke x...

1 comment:

BaBbliNg BaR0nNESs said...

Salam
Takziah utk ur nenek


D nasi tomato seems delicious
teringin tengok
dahla lapar nih
hehehe