beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Wednesday, June 1, 2011

nEw bOOks

dua hari aku dok berjalan-jalan dekat queensbay... kekunun p tgk wyg... tp menyempat juga p dekat "SEMPADAN" beli belah... belek punya belek, last2 sambaq dua buku teruih...

ni buku pertama aku sambaq... Steve Jobs ni sapa x kenaikan, founder Apple bukan yg blh makan tu, tp yg brg2 computer tu. Iphone-iPad-iMac dan lain-lain... nak teroka sikit guano dia leh jd hebat dgn inovasi2 supernova dia nie...


satu lagi ceq p beli buku Paul Allen, dia ni la kawan karib si Bill Gates, founder Microsoft tu. tapi dia x lama pun dlm microsoft. nnti pas baca baru aku taw apsal dia kuar. tp buku ni banyak fokus pd idea-idea kreatif dia yg banyak manusia gunakan skrang nie.

pernah dgr sorg ustaz ni ckp, kalaulah bill gates, graham bell, james watt ni org ISLAM, diaorg buat benda ni sume, rasa2 x terkira pahala yg diaorg dapat kot. hehe...

apapun gua dah x sabar nak baca buku ni bg hbs... 2 bulan la gua nak amek masa bg hbs buku2 nie... nasib dlu2 punya buku dah hbs baca... chaiyok2. at least 1 buku utk 1 bulan....




No comments: