beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Thursday, November 13, 2008

Kunjung Hormat ke TYT

Ahli Jawatankuasa MBNPP sempat mengabadikan kenangan bersama TYT Negeri PP.

13 November 2008, (Khamis) ; Majlis Belia Negeri Pulau Pinang telah mengadakan kunjung hormat ke rumah Tuan Yang Terutama Negeri Pulau Pinang. Beliau yang segak berbaju jingga berasa gembira dengan kehadiran wakil-wakil daripada MBNPP yang masih muda sehingga terungkap dari mulut beliau yang merasakan diri masih muda bila duduk dalam kalangan pemimpin-pemimpin muda dari MBNPP.
Suadara Mohamed Maliki Bin Mohamed Rapiee selaku Presiden juga amat berbesar hati akan kesudian TYT menerima kunjung hormat ini. Pada kesempatan tersebut banyak yang telah di bincangkan teruatama berkenaan dengan pembangunan belia di negeri Pulau Pinang seiring dengan tugas beliau sebagai Yang diPertua Negeri Pulau Pinang.
Pada pertemuan tersebut juga, Beliau banyak memberikan buah fikiran, nasihat dan idea agar MBNPP mampu bergerak lebih jauh dan menitikberatkan soal perpaduan kaum yang semakin menipis di Malaysia khususnya di Negeri Pulau Pinang. Beliau mengharapkan agar kepimpinan yang ada dapat menjaga dan mengeratkan perpaduan di kalangan belia di Negeri Pulau Pinang.
Di akhir perjumpaan, para perwakilan sempat bergambar untuk di kenang pada masa akan datang. Bukan mudah untuk berjumpa dengan seorang tokoh yang memimpin sebuah negeri seperti Negeri Pulau Pinang. Dan kami semua amat berbesar hati atas kesuadian Tun dalam menyambut dan memberi nasihat kepada kami.

No comments: