beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Wednesday, October 14, 2009

Mencari Kasih Abadi

Haha.... aku memang tak reti nak pilih tajuk dekat blog... td dok pikir punya la lama nak buh tajuk apa utk entry kali ni... last2 mcm poyo je tajuk ni... biaq la kan... yang penting aku je yg tau apa mksd di sebalik segalanya. hehe...
Sekarang aku sedang berjinak-jinak dengan penulisan kreatif. Cubaan pertama gagal, kini cubaan kedua... dengan cara yang lebih bersistematik dan tersusun... tapi penuh menguji kesabaran... berikanlah aku kekuatan dalam menyiapkan sesuatu sebagai peninggalan jika aku sudah tiada... huhu...
Namun, masyAllah, tuhan sja yang tahu betapa bila ada saja benda yang nak aku laksanakan sehabis baik, mula ada kekacauan baik emosi, fizikal dan mental... adoi... sengal betul... wrong time and wrong direction ma... nak balik ek pangkal, terlebih sudah... teruskan takot tercungap...
Apapun, kalau sudah di tengah-tengah jambatan, ada 4 benda je yg boleh kita buat,
1. Patah balik ke permulaan
2. Teruskan sampai ke penghujung
3. Terus menetap kat tengah-tengah tu
4. Terjun dari atas jambatan...
Hafiz ali... ko pilih la sendiri yg mana satu yang ko nak amek... patah balik, teruskan, kekal atau terjun.... perghh.... pilihan yang agak susah nak dibuat melainkan punya kekuatan dan disiplin... Gud luck...
Entry ni memang sengaja ditulis mcm ni... biar diri ini saja yang tahu makna dan maksud tersirat di sebalik tiap kata-kata...
Daun mengkudu hijau warnanya,
Kiambang mekar setiap ketika,
Sayang emak sayang saudara,
Berjuang tetap ku teruskan jua....

4 comments:

mehrunesa said...

chayok2!!! kalo i, i pilih terjun je jambatan...tp rase2nya tajuk awk x kena la dgn isi entry awk tu!!!!

de FiZLe said...

heehehe... amboi nak terjun jambatan knp lak... dah rasa pandai berenang la ni ek...

mehrunesa said...

kalo xpandai berenang pun...rasa2 nya ada ja org yg sudi selamatkan kot...

de FiZLe said...

huhuhu....