beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Monday, December 29, 2008

Kekhilafan diri ini

Hujung minggu yg lalu, ada kesedihan yang terjadi dalam hidup aku. Apa dia biarlah menjadi rahsia. Tapi mungkin ini semua merupakan kehilafan diri ini kerana terlalu banyak mengabaikan pelbagai perkara yang sepatut tidak aku abaikan.
Walau apapun, banyak yang aku pelajari sepanjang dua hari bercuti. Aku keseorangan, walaupun ramai kawan. Aku kesepian walau ramai teman. Tapi mujur ada kawan-kawan yang sanggup dan sedia melayan karenah diri ini walau tanpa perlu mengetahui semua perkara.
Aku habiskan masa dengan menonton wayang, malangnya, wayang yang aku tengok tersangat buhsan. Aku malayan diri duduk seorang, tetap merasa diri ini kerdil dibumi yang serba luas ini. Namun, harapan aku, agar semuanya mampu aku tangani dengan saksama dan adil. Agar diri ini tidak diinjak dan dipijak sesuka hati.

No comments: