beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Tuesday, December 9, 2008

Sedih beb

Semalam aku balik lambat dari kerja. Ada mesyuarat untuk aktiviti hujung minggu ni. Kebetulan aku sampai di seberang jaya berhadapan dengan Mc Donald 24jam di Stesen Minyak Caltex jam dan menunjukkan pukul 12.15. Sampai di situ aku nampak beberapa polis yang memakai baju hijau yang bercahaya dalam gelap tu, dok bagi lampu minta kereta-kereta bergerak ke bahagian kiri jalan. Nasib la aku bertentangan jalan tuh... Sampai dekat dengan tempat kejadian aku dapat lihat lumuran darah merata la juga. Adoih sedih aku tengok. Harap kemalangan tidak la seteruk yang dijangka sebab lepas dengar kejadian tanah runtuh di bukit antarabangsa dan kemalangan bas ekspress di Johor buat aku seram jalan tengah malam.




Bila sampai aku memperlahankan kereta, ni la tabiat tak elok pemandu, tapi semalam takpa la bukan banyak kereta yang lalu, rupa-rupanya yang kelihatan adalah :



(gambar hiasan)

seekor lembu yang telah dilanggar oleh kereta. Dari mana datang aku pun tak pasti, agak aku, samada lembu ni lari dari kawasan berhampiran sebab dia rasa ajal dia akan tiba esok untuk di korbankan atau dia terjatuh dari lori yang bawa lembu ni ke penempatan sembelihan. Apapun takziah kepada keluarga lembu tersebut.



No comments: