beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Tuesday, December 30, 2008


Sumpah orang melayu pada zaman Dato Onn. Adakah kita sudah lupa atau buat-buat lupa. Marilah sama-sama kita memartabatkan semula ketuanan melayu seperti yang sepatutnya.
Pada orang melayu, korang dah tengok wayang cerita IP Man yang sedang bermain di panggung wayang seluruh dunia sekarang. Aku dah tengok. Betapa cerita ini menunjukkan penyatuan orang cina di negara cina yang memainkan peranan penting dalam memastikan budaya, integriti dan kesatuan mereka tidak dilupakan dan dipertahankan sehingga ke titisan darah yang terakhir.
Orang kita hanya pandai menilai, namun menilai selepas segalanya terlepas daripada genggaman. Marilah kita sama-sama mempertahankan ketuanan melayu disamping menunjukkan kepada kaum lain yang kita bukan tuan yang seperti tuan kepada binatang, tapi kita adalah tuan kepada negara kita sendiri yang mementingkan kedamaian dan kemakmuran sesama kaum dan membahagi secara samarata kesenangan yang terdapat dalam bumi dan tanahair kita ini. Namun janganlah kita leka dan abaikan tanggungjawab sebagai kaum dan tuan di tanah air sendiri.

No comments: