beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Saturday, July 25, 2009

Alamak!!!!

Pagi ni ada satu lagi ceramah pasal tips-tips rumahtangga... Hebat la ustaz ni dok bg ceramah. Banyak juga yg aku dpt utk kebahagiaan rumahtangga. Dasat dan kadang-kadang ada rasa gerun. Tak perlu la dibincangkan disini. Cuma ni nak cerita apa jd dalam masa tu.
Aku bual la ngan sorg lagi fasilitator psl betapa beruntungnya saudara baru (kini saudara muslim). Dok bual2 tu., dtg la sorg ustaz ni masuk join perbincangan. Pastu dia dgn sorg ustazah ni panggil aku dok bual2 ngan dia. Dia tanya la mcm2 soklan dkt aku, antaranya psl family, pekerjaan, kesukaan, dan pelbagai lagi. Aku jawab la dengan jujur.
Rupanya-rupanya ustaz dan ustazah ni nak carikan sorg utk aku sbb katanya aku belum kahwen, apa salahnya. Dia suruh pilih nak yg mcm mana, uit... terkejut la aku... Tapi mampukah aku? Rasanya tak sanggup. Layan je kejap ustaz dan ustazah ni, pastu aku bg alasan nak naik bilik. Selamat...

No comments: