beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Wednesday, July 8, 2009

Word for Women

Kepada semua yang membaca... bacalah dengan mata hati dan fahamilah sepenuhnya...artikel yang menarik tentang "Kehidupan seorg Perempuan"...

Esok seorg suami akan mendapat seorg isteri yang bekerjaya, tapi kahwinilah dia dengan fakta-fakta dibawah:

1. Ada seorg perempuan yang bijak pandai mcm kita, dan mendapat gaji juga sebnyak yg kita dapat, yang ada impian dan harapan seperti apa yg kita nak kerana dia adalah seorg manusia juga seperti kita.

2. Ada yg tak pernah masuk ke dapur sepanjang hidupnya seperti kita kerana terlalu sibuk dengan belajar dan bersaing untuk berjaya dalam kehidupan namun tetap dapat memasak dengan baik dan sedap.

3. Ada yang sepanjang hidupnya hanya mencintai dan mengasihi keluarga, abg, kakak dan adiknya dalam masa 20 ke 25 tahun, namun dengan beraninya bersetuju untuk tinggal serumah dengan kita, meninggalkan org yg dikasihi semata-mata untuk menerima rumah kita, keluarga kita dan menyayangi keluarga kita sepenuh rela.

4. Ada yang terpaksa menjadi tukang masak yang hebat dari hari pertama melangkah ke rumah kita sementara kita masih berdengkur dia telah berada di dalam dapur untuk membuatkan teh di awal-awl pagi dan menyediakan makan pada penghujung hari walaupun berpenat kerja seperti mana kita kerja sepanjang hari malah mungkin lebih lagi namun tidak pernah sekalipun mengeluh untuk menjadi tukang gaji, tukang masak, ibu, isteri walaupun kadang-kadang dia tidak menginginkannya dan tetap belajar apa yang kita inginkan bagi menjaga hati kita serta tidak meminta-minta walaupun dia lebih cepat mengenali kita daripada kita mengenali dia.
5. Ada yang mempunyai kawan-kawan termasuk kawan-kawan lelaki di tempat kerja, yang ikenali waktu sekolah namun tetap mengenepikan semua itu demi menjaga hati kita yang cepat cemburu buta.
6. Ada yang sanggup pergi kerja lewat walaupun mempunyai kesibukan kerja tertentu sepertimana kita di tempat kerja.
7. Ada yang melakukan semua ini sepenuh hati dan cuba melakukan yang terbaik untuk menjadikan hubungan ini sesuatu yang penting dan berjaya namun mampukah kita membantunya walau sekali...mendengar keluhan walau sekejap...dan mempercayai dia.
8. Mereka hanya mengharapkan satu benda sahaja daripada kita, kerana hanya kita saja yg
dikenalinya di dalam rumah iaitu - sokongan kita, keprihatinan kita dan yang paling penting mengambil berat tentang dia serta menyayangi dia.
Tapi tak semua lelaki mampu melakukannya. Namun kita masih punya kesempatan untuk menghargai dia.. Hargailah dia sepenuhnya...thanks to all women in my life.

4 comments:

ladies boutique said...

sharing is caring=)..good info

Penerang Cahaya Jalan said...

thanks... betul2.

Ustazatukum said...

UNTUNG LA SIAPA YANG BERSUAMIKAN PILI NI..DAN RUGILAH MEREKA YANG MENINGGALKANNYA TERKONTANG-KANTING ATAU MEMPERMAINKAN JIWA DAN PERASAANNYA

Penerang Cahaya Jalan said...

amboi ayt ustazah... makan dalam tu...huhu...mana la untung nyer ustazah... siapa la diri ini... takdir dan ketentuan hy allah sja yg mengetahui.