beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Thursday, May 19, 2011

GiLa GaMEs

Teringat masa zaman-zaman dekat USM dlu... sanggup xp kelas, x turun ke pdg bersukan, even x tdoq malam, hanyalah seMATA-MATA berjegil nak MAIN GAMES... Masa tu sume org layan Counter Strike, Unreal Tournement, Fifa Manager, Fifa. Kalau tetiba USM buat exam pasal games-games ni, pasti markah betul lebih daripada markah exam LKM400. hahaha... Sekarang bila dah kerja, masa untuk melayan games2 ni dah makin kureng. Apapun sesekali bila keRINDUan mengetuk dinding HATI yang paling dalam, aku layan juga.


yang paling selalu aku layan adalah FM11, buka je laptop, main game ni, bila BOS lalu belakang, cepat2 minimize, wei dah teror COVER LINE kan... haha... tapi nasib la gheja2 aku walaupun menimbun hanya kena buat dateline, so aku leh layan la juga keRINDUan hati ini men game.




ni pulak sesekali, tp jarang yang amat sebab punya la berat dan SLOW MOTION... kepada EA SPORT korg belajar2 la buat yg user frenly sikit... penat nak layan game ni walaupun kekdg best la juga leh tgk muka Giggs melompat2 bila masukkan gol. haha...




ni adalah hasrat di hati nak layan. tapi apakan daya, tangan dibedung utk main bowling masa kecik2, jd bila aku try main game ni, kiat nak mampus tgn ni. last2, aku main 2 players, dua2 aku control, ha amek kau, byk gol aku leh sumbat... tp bila main liga, aku dok bawah sekali la. jd selepas putus harapan, aku buang jejauh game ni, babai...


so... dah masok tgh 2011, cepat2 la kuar FM12, dah penat den main FM11 nie... nak juga rasa Hernandez di Man utd, Torres di Chelsea... wah semangat dan x sabaq dah ceq tngu nie...
So sekarang ni meh kita layan cara-cara nak men games lak: ha... dok view2 tadi, terserempak dgn benda alah ni... mcm cara je kalau dpt beli satu... leh main dan layan dia py grafik dgn sempoi... nnti kalau dah kuar, harap ada la HAMBA ALLAH yang nak sedekahkan kat kawe ye yob...




ha... ni yg betoi. masa kecik2 dlu teringin la yg amat nak pakai benda ni. tp skrang bila dh kje, ceq pandang pun x dah dekat benda ni. sori la mat, gua taw mau layan lu msa men game. x pueh kot. hahaha....





ha ni ciri-ciri idaman hati... agak2 kalau gua tangkap ni satu simpan dalam rumah, mak berasap x? tara skrang pun dah kalau masuk bilik x kuar sbb dok layan iPad, ni kan pulak kalau dah masukkan xbox ni? maw mak gua masukkan gua dlm peti box teruih.




satu lagi pilihan hati. wah kalau yg ni, boleh melompat-lompat gua main atas rumah. dah la rumah papan, gegaq gempita rumah.


tak pun, ceq buat mcm ni kat bilik atau kat ofis. agak2 klu dibina benda alah ni kat ofis, BOS gua akan cakap gua buat kje atau men game? sah2 awal2 dan KANTOI...




jadi, ini jalan paling selamat... apa kata gua simpan duit banyak2, x dapat beli keta dia, beli laptop dia pun jadi la kan... layan gak men game pakai laptop nie... hehehe... nak nipu bos pun boleh... wei laptop mahal2 xkan nak pakai Microsoft Office Word je... hahaha...

No comments: