beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Monday, May 23, 2011

keJAYAan aTaS keRUMITan : RM1.6 JUTA

Semalam, dari kat umah lagi punya la semangat dok pikiaq pasai nak siapkan kertas kerja. mcm mna nak buat, apa nak tulis dan len2 lagi. tapi kejadahnyer la, bila smpi je kat ofis, on PC baru teringat yang tajuk kertas kerja xdak lagi. ni masalah nyer. aku tidak ada IDEA...



mana la nak selongkaq idea nie... pikiaq punya pikiaq... last2 mohon tips dari kengkawan.





bila dah guna talian hayat ni, tak terkata banyak nyer pulak la idea2 pelik dari kawan2 aku. terimas la buat sume yer. tapi apakan daya akhirnya aku terPAKSA memilih hanya satu daripada yang bermacam2 itoooo...



dan yang paling best, menjelang jam 9.30 MALAM baru aku berjaya siapkan dua-dua kertas aku. dan HARGA terkumpul adalah sebanyak RM1.6 juta. gilos terkujat aku dengar. Satu paper, RM1 juta dan satu lag RM600 ribu. masa odw balik ke rumah dok terpikiaq lak, ni aku dok ingat duit tu akan bergolek mai mcm tu ja ka... harap2 at least diaorg PERCAYA dan beri MANDAT pada diri aku yg KERDIL ini utk mengupayakan. Bagi saya peluang untuk saya buktikan KEMAMPUAN dan KESNGGUHAN saya. i'Allah, impaknya akan mampu memberikan pekdah pada sume... KAYOS pokcik ginie...


apapun, setiap yang kita rancangkan pasti perlukan tanggungjawab dan amanah yg perlu dipikul. andai telah letakkan matlamat teruskanlah, usahakanlah, nescaya akan mendapat yang setimpal dengannya.

No comments: