beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Wednesday, May 25, 2011

NaSiHaT CinTA bUaT seORG TeMaN



Nak sampaikan pandangan sendiri tentang CINTA, hehe... nak terima ke x, ikut kamu la yob... tapi dis is what i'm believe it...


berCINTA bukan semudah yang disangka, sebab perMAINan HATI bukan siapapun tahu. hanya ALLAh dan KITA. namun, kita pun belum tentu dapat tahu sePENUHnya. kerana TAKDIR ilahi bukan KUDRAT kita. kata seorg kawan, "selagi kita belum mati, maka org yg bersama kita juga belum tentu jodoh yg diberikan UTK kita"... hanya setelah kematian kita maka org yg terAKHIR bersama dengan kita adalah seBENARnya JODOH yang telah ditetapkan oleh ALLAH s.w.t kepada kita.


seKUAT mana pun CINTA kita kepada seseORG biarlah tidak melebihi CINTA kita kepada DIRI sendiri. kerana kelak org akan memBINASAkan diri kita, maka sengsara pula yang akan kita rasa. tapi jangan mengalah untuk BELAJAR memberikan CINTA kerana pada akhirnya akan ada ORG yang akan melahirkan RASA cintanya kepada KITA untuk kita dan DIA hdup bersama dengan BAHAGIAnya...


wahai TEMAN, mungkin ilmu diriku ini CETEK, tapi aku tetap berUSAHA untuk memBERIkan pandangan demi memBANTUmu wahai TEMAN. BacaLAH, semoga ianya memBANTU dirimu membuat keputusan yang kau INGINkan... ku sentiasa menDOAkan keBAHAGIAan untukmu...


seBENARnya wahai TEMAN, si dia yang cuba menDEKATImu mungkin dijentik hatinya untuk berTEMU dan berSAMA denganmu. tapi tetap selagi BUKAN dia diTAKDIRkan untuk dirimu, maka kau masih BEBAS untuk membuat pilihan yang kau rasa BAIK untuk dirimu.


wahai TEMAN, cinta tak pernah datang berGOLEK melainkan kita usaha menCARInya. tiada ISTILAH bercinta sebelum atau selepas KAHWIN, apa yang pasti bila SUDAH bersama, maka berilah dirimu kepada CINTA agar cinta itu membuat dirimu lebih dekat dengan REDHA Ilahi.

ingatlah wahai TEMAN, fikirlah dihatimu, mungkin Allah berkehendakkan DIRImu bertemu dengan orang yang SALAH sebelum ditunjukkan jalan kepadamu pada akhirnya untuk bertemu dengan orang yang BETUL. tenagkan HATImu, sabarkan DIRImu, tabahkan JIWAmu, teruskan USAHAmu, luangkan MASAmu kerana YAKIN dan PASTIlah bahawa tidak akan pernah kau dibiarkan keseORANGan menempuhi dunia ini melainkan HANYA dirimu sendiri yang tiada mahunya.


aku juga INSAN yang lemah, mahu diCINTAi dan MENcintai, diRINDUi dan MErindui, diSAYANGi dan MEnyayangi, tapi pada diriku ini MASIH belum dapat ku RUNGKAI dan ku BUKA gelung yang menyelubungi HATI ini untuk diSERAHkan pada INSAN lain selagi BELUM tiba MASA dan KETIKAnya.


serahkanlah SETIAP dari dirimu, SELURUH dari jiwamu kepada YANG MAHA ESA, kerana hanya dialah yang akan menentukan DENGAN siapa dan PADA siapa hatimu yang SUCI itu patut di SERAHkan... tapi bilamana KEPUTUSAN itu kau ambil, SERAHKANlah biar nan ABADI..

1 comment:

Marlina :) said...

waaaa.... wiwit... siap main huruf besar kecik lagi.. caya la abg hafiz! hahah. kagom neh! :)