beKERJA lebih GIGIH - berUSAHA lebih KUAT - berDOA lebih KERAP - berFIKIR lebih MATANG - berTINDAK lebih TEPAT

Monday, May 23, 2011

mY wORk

Meh nak ceter ckit psl aku masa memula BERSETUJU nak amek jawatan sekrang nie. Bermcm2 rintangan dah aku lalu dan disebabkan rasa nak BERUBAH dan MENINGKAT serta melihat kepada MINAT, akhirnya aku membuat keputusan menceburi bidang sekrang nie dengan mencabar kata2 di atas, "Hard Work Never Killed Anyone, but why take the chance?" hmmm... tapi bila dah keja dah dekat 8 bulan nie...






memang betul2 kadang2 boleh terasa memBUNUH... kerana terlalu inginkan keSEMPURNAan kadang2 ia membawa keSUSAHan dalam diri kita. bertimbun-timbun kertas kerja, surat menyurat dan pelbagai lagi yang aku tengok dan renung utk disiapkan mengikut dateline..


last-last aku balik kje dah mcm ROBOT. Mak cakap, "ang nie, kuaq umah gelap, balik pun gelap, maw x gelap..." kui3... layan juga lawak tahap Maharaja Lawak Mak aku nie. hehehe...






tapi apapun, kekadang bila kerja yg kita buat menjadi, rasa mcm nak melompat2 dan menjerit2 bagitaw dunia yg aku GUMBIRA atas kejayaan menyiapkan kerja2 aku...





dan sebenarnya betullah juga kata2 si Audrey Hepburn nie yg comel masa muda2 nie, "nothing is impossible, the word itself says i'm possible" hehe.... betul juga kan... so selagi kita yakin dengan diri kita,


teruskan melangkah, panjangkan larian untuk sampai ke destinasi tujuan.

No comments: